Delsum

Fast leveringtjenestegebyr

Leveringsgebyr pr km

Tips til EatFood

Totalbeløp

Vilkår og betingelser for å bruke nettsiden

Ved å få tilgang til og bruke nettsiden, godtar du å være bundet av disse vilkårene og betingelsene og endringer som er gjort i dem. Hvis du ikke godtar disse vilkårene, bør du ikke bruke nettsiden.

 

Vilkår for bestillinger

Når du bestiller produkter gjennom vår tjeneste, bekrefter du at du er minst 18 år gammel, rettslig skikket og ikke diskvalifisert.
Vi oppfordrer deg sterkt til å sjekke din ordre / handlekurv før du bekrefter bestillingen og går videre til betaling. Du er også forpliktet til å sjekke og sørge for at du gir korrekt informasjon. 
Når en bestilling har blitt sendt, er det ikke mulig å endre eller avbryte den. Du har også ikke krav på refusjon. 
Hvis betalingen ikke bekreftes eller godkjennes, vil ikke bestillingen bli behandlet eller videresendt. Kontantoppgjør eller faktura vil være unntaket. 
Alle restauranter oppfordres til å akseptere alle innkommende bestillinger. Hvis det er tilfelle av avvisning, der online betaling er brukt, vil bestillingen bli refundert. Dette tar vanligvis 2 arbeidsdager, men kan ta opptil 30 arbeidsdager avhengig av reservasjon. 
Restauranter har rett til å avvise din bestilling når som helst. Hvis din bestilling blir avvist, vil du motta tilbakemelding per e-post. 
Estimert tid for levering eller innsamling er indikativ fra restauranten og kan ikke garanteres. 
Når bestillingen og enhver online betaling er fullført, vil du motta en kvittering / bestillingsbekreftelse på e-postadressen som er registrert på brukeren din.

 

Betalingsvilkår

Prisene på nettsiden skal være som oppgitt, inkludert merverdiavgift (MVA).
Det kan være ekstra kostnader hvis du befinner deg utenfor restaurantens kjerneområde for levering, eller hvis du har bedt om en spesiell tilpasning/bestilling.
Hvis det skulle oppstå en feil med prisene, ber vi deg kontakte oss for eventuell kompensasjon. Vi kan imidlertid ikke garantere at du får bestillingen din til den lavere prisen hvis dette skulle skje.
Bestillinger kan kun betales online under bestillingsprosessen med godkjent kreditt-/debetkort (Visa, Mastercard), PayPal eller Vipps.

 

Opphavsrett og bruksrettigheter

Du har rett til å bruke nettsiden og til å skrive ut eller laste ned utdrag fra nettsiden for personlig og ikke-kommersiell bruk, under forutsetning av at:

Nettsiden ikke brukes på en måte som kan anses som misbruk. Allt innhold som publiseres på nettsiden, inkludert men ikke begrenset til tekst, bilder og video, eies av EatFood eller våre samarbeidspartnere, og er beskyttet av opphavsrett og andre intellektuelle eiendomsrettigheter.

Digitale eller fysiske kopier av materiale fra nettsiden skal ikke under noen omstendigheter modifiseres eller brukes separat uten tilhørende tekst eller andre relevante opplysninger. 
Tillatelse til å bruke materiale fra nettsiden må innhentes fra EatFood. Nettsiden eller deler av den skal ikke brukes til reproduksjon eller lagring på andre nettsteder uten skriftlig samtykke fra EatFood. 
Nettsiden skal heller ikke inkluderes i offentlige eller private søkemotorer eller søketjenester uten forutgående skriftlig samtykke. 
Enhver rettighet som ikke uttrykkelig er gitt i disse vilkårene forbeholdes EatFood.

 

Ansvarsfraskrivelse

Eatfood har ikke noe ansvar hvis informasjonen oppgitt i tjenesten ikke er korrekt. Eatfood kan når som helst foreta endringer av all informasjon og materiell i tjenesten, uten forvarsel. Restaurant/utsalgssted er selv ansvarlig for å oppdatere meny og annen informasjon, samt sørge for at informasjon om allergener og all annen menyinformasjon er korrekt til enhver tid. Eatfood er ikke ansvarlig for slik informasjon. Er kunden usikker på menyinnholdet i forhold til allergener eller annet, må kunden selv kontakte restaurant/utsalgssted direkte. Eatfood har intet ansvar for kvaliteten på produktet som bestilles og eventuelt leveres fra restaurant/utsalgssted. Eatfood kan ikke garantere at bestillingen blir levert, eller er klar for henting, til angitt tid. Eatfood har ikke noe ansvar for indirekte, straffemessige eller følgemessige skader og erstatninger for tapt fortjeneste, tap av data, skade på eiendom, eller personskade i forbindelse med bruk av tjenesten. Eatfood har intet ansvar i forbindelse med eventuelle tap som oppstår ved at kunden bruker tjenesten og ikke lenger får tilgang. Eatfood er ikke ansvarlig for svikt eller forsinkelser som oppstår i forbindelse med bruk av tjenesten. Hvis det mot formodning skulle være grunnlag for å stille et krav overfor Eatfood, så vil Eatfoods samlede ansvar ovenfor kunden aldri kunne overskride verdien av den aktuelle bestillingen fra kunden.

Det er kundens ansvar å sjekke, i nærvær av sjåføren, om den mottatte bestillingen er korrekt, om mengden er det som er bestilt, og om maten har kommet som den skulle. Hvis kunden oppdager noen av de nevnte feilene, må han informere sjåføren umiddelbart. Klager vil ikke bli akseptert hvis bestillingen ikke er sjekket i nærvær av sjåføren. 
Når kunden mottar produktet på avtalt sted, overføres ansvaret og risikoen til kunden. Verken Eatfood eller restauranten / utsalgsstedet er ansvarlig for skader på produktet som oppstår etter levering. Kunden er ansvarlig for å akseptere produktet som er bestilt via Tjenesten på den avtalte / oppgitte leveringsadressen. Leveringsadressen kan ikke endres etter at bestillingsprosessen er fullført. Hvis leveringsadressen er feil, bærer Eatfood og sjåføren ikke ansvar. Kunden er alene ansvarlig. For at bestillingen skal leveres til en ny / korrekt adresse, må kunden betale den ekstra leveringskostnaden. Ellers vil bestillingen returneres til restauranten, og kunden er ansvarlig for å hente den selv fra restauranten. Eatfood eller restauranten / utsalgsstedet vil ikke refundere betalinger som er gjort hvis kunden ikke aksepterer eller henter bestilte produkter på den avtalte / oppgitte leveringsadressen.

Hvis kunden ikke er tilgjengelig på leveringsadressen når sjåføren ankommer med bestilte varer, vil sjåføren vente i fem minutter og prøve å kontakte kunden via telefonnummeret som er registrert på ordren. Hvis det ikke er mulig å få tak i kunden etter fem minutter, vil sjåføren ta maten tilbake til restauranten/utsalgsstedet. EatFood har ingen ansvar i slike tilfeller og vil ikke refundere betalingen for bestilte varer som ikke ble levert på grunn av kundens fravær eller manglende tilgjengelighet. Det er kundens ansvar å sørge for at de er tilgjengelige for å ta imot leveransen på avtalt tid og sted.

 

Kontaktinformasjon

Organisasjonsnummer: 930 781 770
E-postadresse: info@eatfood.no
Postadresse: Chausseen 184, 2340 Løten